VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan.

 
 

 
Valahogy az az érzésem, hogy most ebbe belekezdek, de olyan sok érzés meg gondolat tolul belém, hogy a láng mellett inkább megperzselődés lesz, mint melegedés.
 
Az majd a parázsból.
 
Tudom, kicsit le vagyok maradva, mert a film már októberben kijött, én meg csak két hete hallottam róla először, Lillunál ültünk, és facebookon nézegettünk régi gimis osztálytársainkat, mutass egy tényleg szép csajt, na ő milyen jó pasi lett, neki már gyereke van, tejóég, aztán egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy a szomszéd szobából valami zene szűrődik, amire figyelek, de olyan szinten, hogy még a virágpatrik tíz évvel idősebb arca is kiúszik a fókuszból.
 
Kérdeztem Lillut, hogy ez mégis mi, mondta a címet, aha.
 
Majd nézzük meg a moziban. Jó.
 
Többször van olyan benyomásom, hogy minden a megfelelő időben történik, egy perccel sem korábban, sem később.
 
 
van-valami-furcsa-es-megmagyarazhatatlan-r
 
 
Na, ezzel a filmmel pont ez volt. Adatott egy sajátos tudatállapot, az önmagamba vetett minden kétségem összpontosulása, a közelgő hó, a Cirkó Gejzír művészmozi, a tőzegáfonyás cukorka, az újonnan vett rózsaszínű kockás, kínais pizsama, meg mellettem Lillu, aki levágatta a haját, és cukorillata volt.
 
A film első két percében már tudtam, hogy ez olyan lesz, ami még majd napok múlva is az agytekervényeimen fog pörögni. Ebben mondjuk csak annyiban tévedtem, hogy nem pörög.
 
Hanem hullámzik.
 
Lágyan, fájdalmasan, gyönyörűen, nevetve, kacagva, magával ragadva, élve.
 
Úgy igazán élve!
 
pic_20140921183039_qj10bet7n9r
 
 
A számtalan azonosulási pont, az Áron név életemben játszott szerepe, a főszereplő hangnemei és hangulatai, a felnövés nagy kérdőjelei, a budapesti élet mind-mind csak hozzáadtak ahhoz, hogy úgy jöjjek ki a moziból, hogy
 
mennyire fáj és ez mennyire csodálatos és könnyű!
 
Köszi Lillu, hogy megmutattad. Remélem nem egyedül néztem meg : )
 
 
 
Filmzene, végtelenül.

 

Vélemény, hozzászólás?

