Hivatás vagy küldetés?

 
 

A Duna mindig megmondja a választ.
Néha így csillog a víz, néha úgy zúg a táj.
Tajték és lágy illat,
kérdések és érzések,
csend és tengerzúgás.

 
 

 

Nem kell feltenned, és nincs mit féltened.
Ott vagy, és megtudod.
Előre sosem mondja, hogy mit fog súgni,
valahogy olyan ez, mint a versírás,
nem én határozom meg, hogy miről szóljon,
a vers írja magát,
én csak a kezem adom hozzá.
Meg a tollam.
Vagy épp a billentyűzetem.

 

Ma is ott ültem. Verejték csorgott a hátamon.
7604 lesz a rajtszámom.
Álmomban már néha ott vagyok.
És futok.
Szaladni öröm.

 
 

Meg életet menteni is.

 

 

Hivatás és küldetés között mi a különbség?
Azt hiszem, semmi lényeges.
Esetleg az időtartam.
De igazából még az sem.
 
Talán csak annyi,
hogy van,
akit nem küldenek.
Van, akit hívnak.
 
És van, aki jön is…

 
 
 

 
 
 
1 2

Vélemény, hozzászólás?

