Macskafogamzásgátlás és örök élet

 
 
Hátramentem szedret szedni. És akkor meghallottam a kismacskák hangját. Mama kirakta őket. Egy vödör alá. Nem ért rá, de délután majd tervezi elásni őket.
Ez ilyen vidéki szokás.
Kiskoromban azt mondták, hogy a kandúr elvitte őket.
Úgyhogy nem nagyon csíptem a kandúrokat. Meg féltem is tőlük.
Aztán egyszer rájöttem, hogy engem masszívan átvágnak.
Volt azóta sok kismacskamentő akcióm, mamám figyelmét elterelem, zsákból lopkodom őket, padlásra rejtegetem, de a hosszú távú sikereim százalékos aránya (megmentettjeim éves túlélése) nem túl nagy.
 
Az az igazság, hogy bármilyen nehéz is beismernem, de lassan kezdem feladni.
Felnövök, vagy mi. Beletörődök.
Hogy mamámnál nincs macskafogamzásgátlás.
 
Úgyhogy összevesztem megint mamával, de már nem is azon a szenvedélyes hullámhosszon, aminek a végén mindketten bőgünk, hanem csak úgy, hogy elhitessem magammal, hogy azért én még mindig küzdök.
 
Aztán szedtem tovább a szedret.
 
Közben Levente (9,5) kijött megöntözni a kukoricaültetvényét (szám szerint 4 tő, már ha tőnek hívják az egyesével álló kukoricabokorszerűségeket), és látja, hogy valamin nagyon morfondírozok.
– Mi a baj, Lilla?
– Jaj Levente, én mindjárt orvos leszek, több embert láttam már meghalni, de nem értem, egyszerűen nem értem, hogy miért halnak meg az élőlények, miért kell meghalniuk, miért teremtette a Jóisten a halált?
– Hogy miért vannak ilyen vírusok meg betegségek meg ilyenek? Hát mert gondolj bele milyen rossz lenne, ha olyan öregen kéne élned ezer éveket, mint a mama… Öregen, betegen. Nem lenne jó.
– És ha mindig 24 éves maradnék? Az annyira jó lenne. Mindig így élni, mindig ilyennek maradni…
– Hát Lilla, szerintem abban meg az nem lenne jó, hogy csak olyan dolgokat csinálhatnál, amit a 24 évesek csinálnak. Még annyi év van. Még annyi minden fog történni… Később majd olyan dolgokat fogsz csinálni, amit csak az idősebbek csinálhatnak. És azok is tök izgalmasak!
 
Elgondolkodtam.
Vajon a 25 évesek is boldogok?
Mert én az vagyok. Nagyon.
 
 

Vélemény, hozzászólás?

