Könyvek! 2.

 

Harmadik hete vagyok beteg, tegnap belázasodtam, Kunderától a Halhatatlanságot olvasom és hiányzik a kangoo.

 

 

Gondolkoztam, hogy ki írta le azt a mondatot, hogy “Ment-e a könyvek által a világ elébb?”. Még jó, hogy ma már van google, amit a 7 éves öcsém is ismer és használ, mert így újra elolvashattam Vörösmartytól a Gondolatok a könyvtárban-t.

 

 

Megint rá kellett jöjjek, hogy az emberek problémái és alapvetői gondolatkörei hosszú ideje ugyanazok, még ha a díszítés meg a kerettörténet máshogyan is alakul.

 

 

Tegnap fejtegettem Apának, hogy én nem hiszek a “boldog, ideális múltban” és a “boldog, ideális jövőben”. Az emberi faj sajátja már jó ideje, hogy – már elnézést a kifejezésért, de – szarul van, és szarul is lesz.

 

 

“és mégis, mégis fáradozni kell”

 

Mi dolgunk a világon? küzdeni,
És tápot adni lelki vágyainknak.
Ember vagyunk, a föld s az ég fia.
Lelkünk a szárny, mely ég felé viszen,
S mi ahelyett, hogy törnénk fölfelé,
Unatkozzunk s hitvány madár gyanánt
Posvány iszapját szopva éldegéljünk?
Mi dolgunk a világon? küzdeni
Erőnk szerint a legnemesbekért.
Előttünk egy nemzetnek sorsa áll.
Ha azt kivíttuk a mély sülyedésből
S a szellemharcok tiszta sugaránál
Olyan magasra tettük, mint lehet,
Mondhatjuk, térvén őseink porához:
Köszönjük élet! áldomásidat,
Ez jó mulatság, férfi munka volt!”

 

A vers

A képek

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

