Harcolunk

Megnéztem A békés harcos útját, köszönet érte Attilának. Bele került a kedvenc filmek kategóriába, nem azért, mert nem mondták el előtte már rengetegen, hogy hogyan élj a pillanatnak, az útnak, a szeretetnek, hanem mert ahogyan mesélte, átéreztem, átéltem. És szerintem ez legtöbb, ami egy filmtől várható. Hogy benne legyél.

Idézhetnék belőle okosakat, paradoxonról, humorról, változásról, vagy a tudás és a bölcsesség közötti különbségről, úgysem jönne át úgy, mintha megnéznétek, szóval ajánlom szíves figyelmetekbe, a kliséket az amerikai egyetemről, sportról, éjszakai műszakban melózó bölcs bácsiról stb. pedig tekintsük emésztési segédletnek.

S ha már katarzisok közepette megrengetjük a világot úgy, hogy az végül mégiscsak a helyén marad, felvázolok ide pár gondolatot, ami hetek óta foglalkoztat. Szeretem néha tisztán leírni a dolgokat, a publicitás pedig a messiási öntudatnak köszönhető. Tudjátok, ha már egy ember egy pillanatra több lesz általam, az nekem jó.

A kérdés: mitől boldog az ember? Attól, ha megkapja azt, amire vágyik, vagy ha megkapja azt, amire szüksége van? Nyilvánvalóan azt akarom, amiről azt gondolom, hogy szükségem van rá, a probléma csupán annyi, hogy nem biztos, hogy helyesen gondolom (vagy érzem). Szóval ideális esetben a vágyak és a szükségletek megegyeznek, de mi van, ha földi, gyarló, egyszerű, egyelőre visszafogottan bölcs lényként nem azt akarom, amire szükségem van? Akkor hogyan leszek boldog? Az ezzel a baj, hogy ha megkapom, amit akarok, akkor nyilván örülni fogok neki, de előbb-utóbb rájövök, hogy nincs szükségem rá, tehát boldog az nem leszek tőle, mert a boldogság egy időtlen állapot. Nincs eleje és vége. Viszont, ha azt kapom meg, amire szükségem van, akkor reálisan belátom, hogy de jó nekem, most nagyon boldognak kellene lennem, csak érzelmileg nem jön át, akkor meg minek?

Hiába is, Lovasi András is megénekelte, hogy „a bukott angyalok etetése tilos.”

De hát én meg éhes vagyok.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

