Semmelweis Egyetem Gólyabál 2008

Én még sosem. Én még sosem
„postoltam” feketén-fehéren (illetve adott esetben fehéren-zölden) leírott
személyes blogbejegyzést. Igazából a hideg kiráz a gondolatra, ha olyanokat
olvasok, hogy „és akkor fél 11-kor megjelent Pisti, és Kati tökre kiakadt, pedig
igazából Eszti mondta már neki, hogy Árpi tud a dologról” és hasonlók, de ez
alkalommal megtöröm a jeget, átlépem saját korlátaimat (hisz’ korlátok
bármilyen irányba lehetségesek, nem?), és az ígért gólyabálos beszámolót nem
hideg kritikai stílusban és nem is szívmelengető marketing-programszerű
pillogásban, hanem élménybeszámolóként írom, kiemelve azokat a részleteket,
amiket én láttam és amiket én akartam látni. Kérem szépen, szélsőségesen
szubjektív leszek. Legalábbis, próbálok.

Tavaly még gólyaként szemlélhettem
ezt a nem mindennapi eseményt, amit egy ismerősöm úgy fogalmazott meg, hogy
„szalagavató, csak nagyban”. Mivel én különböző okoknál fogva nem élvez(het)tem
a saját szalagavatómat végzős gimnazistaként, meg sem próbáltam ehhez az
érzéshez hasonlítani, inkább úgy tekintettem rá, mint egyetemi éveim ünnepélyes
megnyitására. Rémlik, hogy jó volt a buli, igényesek voltak a programok meg
olcsók az italok, és még a gólyafilm is meglehetősen viccesre sikerült, de
nagyjából ezzel le is zárult a dolog számomra. A háttérmunkáról nagyjából annyi
elképzelésem volt, amennyit néhány barátnőm által a dekor-gebinből láttam.
Tagadhatatlanul nagy munka, de korántsem minden.

A programok persze idén is jók
voltak (PASO, Kaukázus, Besh o droM, bár én egyiken sem vettem részt végig),
most még a Bál témája is leesett (lehet azért, mert megmondták?), ami nem más
volt, mint a történelmi korok. Western Pult, Menza Klub, Aula Söröző,
Koktélbárok, Sörbárok, Borozó, Teaház, Salátabár, Mediterrán sarok, Galéria Klub stb.
Láthattunk szexi bormérő apácákat, karibi-hangulatot idéző kalózokat, Jockey
Ewing-osan whiskey-t adagolgató sheriffeket, sört csapoló fekete sereget,
japánul teát adagoló kimonós hölgyeket és még sok más izgalmatosságot. Nekem a
személyes kedvencem a fotógebin volt, ahol napernyővel-cilinderben indulhattak
holdfényes sétára a lelkes bálozó-modellek.

Idén, immáron instruktorként,
különböző szerencsés véletlenek folytán (pl. jelentkezésnél az a papír akadt a
kezembe) én a Western Pultba kerültem. Akinek még nem volt része abban a
folyamatban, ahogyan egy piásgebin elkészül a Bálra: volt három találkozónk,
ahol csináltunk árlistát, sheriff-csillagot, wanted-es tükröt és számos
hasonlóan mókás és frappáns vadnyugati kelléket. A Bál előtti nap a fiúk
összerakták a pultot, másnap reggel fél 9-től délután 3-ig pedig mindannyian
közös erővel 🙂 kitakarítottuk és kidíszítettük; és nem utolsó sorban
előkészítettük a különböző alkoholos- és mentes italokat.

Én személy szerint hajnali
2-től 5-ig voltam műszakban és megvallva az őszintét, meglehetősen féltem tőle.
Első gebin, piát kell „osztani”, Lilla kicsi, és hasonlók.

Ennek ellenére meg kell
mondjam, hogy életem egyik hatalmas élményeként tartom számon azt a három órát,
amit itt töltöttem, irtó menő bőrminiszoknyás-kockásinges-cowboykalapos-sheriffcsillagos-piroskendős
cowgirlként :). Tóth Jocó volt a főnök, akinek mindamellett, hogy egy irtó
szuper gebint pakolt össze, még irtózatosan hálás is vagyok, mert mikor
elsuhantunk egymás mellett egy-egy sört csapolva, vagy whiskeycolát keverve,
mindig bíztatott és dicsért, aminek leginkább áldomásos hatása az volt, hogy
önbizalomteljesen és ennek folytán hatékonyan tudtam dolgozni (ha adj’ Isten
valaha főnök-szerepbe kerülök, biztosan példaként fog előttem állni).

A műszak végeztével pedig ott
maradtunk még néhány röpke órára pakolni-takarítani, jómagam fél 8-ig, de a
nagylányok-nagyfiúk közül volt olyan is, aki délután 5 körül ért haza. Hát… 🙂

Egy szó mint száz, összehozni
ilyen színvonalasra hatalmas munka. Irtó nagy taps a szervezőknek (és minden
dolgozó instruktornak ;)), mert idén is fantasztikus Gólyabált rendeztek minden
magyar és külföldi gólya és nemgólya számára.

Köszönjük 🙂 (Tapsoljuk meg magunkat?)

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

